prinsessanella

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Annika - 19 oktober 2011 17:30

Det är så häftigt! Idag har jag lämnat Ella på dagis och hon ska vara där själv hela dagen om inget oförutsett händer.

Vad ska man säga? Det känns helt underbart!! :-)

En annan sak som jag är oerhört tacksam för är Barnkliniken i Gällivare. Jag ramlade in där i förmiddags för att fylla på vårt förråd av diverse nålar, slangar och annat och slogs av hur underbara de alla varit under dessa månader. De hjälper oss på alla sätt de kan och ibland tror jag att de gör saker för oss som de inte ens har till uppgift att göra. 

Bara en sån enkel grej som att vårt recept på måltidsinsulin hade tagit slut. Det var inte tal om att jag skulle sätta mig i telefon för att försöka få tag på Ellas läkare utan det fixade diabetessköterskan åt oss. 

Och för att inte tala om alla kostnader.... jag vågar knappt tänka på vad alla mediciner och hjälpmedel skulle kosta oss om det inte hade varit subventionerat.

Man ska nog vara oerhört tacksam för att vi lever i det samhälle som vi gör. I det här läget är i alla fall vi väldigt tacksamma för det!

Nu ska jag passa på att äta min lunch som idag består av kaffe och kakor :-) 

Sedan ska jag passa på att röjja lite i Ellas rum innan det är dags att hämta henne från dagis igen. Tror att vi skulle kunna starta leksaksförsäljning här i Leipojärvi och jag tror inte att hon kommer att märka om ett par försvinner.

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards