prinsessanella

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Hurra för CGM

Av Annika - 27 december 2013 23:27

Vi kämpade med CGM:en men fick aldrig riktigt till det. Skillnaderna mellan den och kontroll i fingret blev bara större och större och när det diffar över 8 mmol/l dagen innan julafton så fick vi komma till Barnkliniken och byta sensorn.
Sen dess har det fungerat perfekt! Vilken underbar hjälp! Vilken livskvalitét för både Ella och oss. Jag är så glad för denna lilla manick och det trodde vi aldrig när de första dagarna startade så rörigt.
?
Men det kan bli tok ibland ändå.
Idag har Ella varit ute och lekt precis hela dagen. De har bara kommit in för att äta och sen direkt ut igen.
Sen på kvällen så skulle hon äta kvällfika och fredagsmys. Resultatet av min uträkning blev inget vidare ?

Man känner sig ganska usel men ingen är felfri. Dock tog jag tillfället i akt att ge henne en godis efter lite fil och flingor. Det är hon inte van vid och blev jätteglad. Kanske en liten kompensation efter att jag serverade henne en klänning.
Nu ska jag se till att stoppa upp rekylen bara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards