prinsessanella

Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julafton 2013

Av Annika - 24 december 2013 10:29

Julafton är här. Ella studsade i sängen av iver när jag kom in i morse. Men jag behövde inte väcka henne. Hon har vaknat av att CGM:n larmade på LÅG.
Morgonklappen öppnad och ungen tjöt av glädje över sin julgrann, paket, tomte och bock till dockhuset.
Nu har hela stora gänget åkt till badhuset och sen ses vi hos faster Biggan för jullunch. Och tomte...
Jag blev kvar hemma med lillebror. Han har dragit på sig en rejäl julförkylning och kämpar med slem.
Och jag känner sån enorm tacksamhet för min familj idag! Jag vet, man ska göra det varje dag och det gör jag såklart. Men idag känns det som att känslorna svämmar över.
Jag läser och tänker på alla som har det svårt. Som är ensamma eller kämpar mot sjukdomar av olika slag. Barn som far illa.
En pappa som skriver och berättar hur han och alla tre söner har diabetes typ 1. Den sista med debut alldeles nyligt. Och så får ena sonen veta att han även har blodcancer. Hur i hela jävla världen är det möjligt?! Hur f*n kan en familj drabbas av allt det? Hur finner man styrkan att kämpa vidare?
Det är med sån otrolig sorg i hjärtat som jag läster deras historia. Och samtidigt fylls jag av sån oerhörd tacksamhet för min familj och hur bra vi trots allt fått lov av må.
Julen är en sån fin, vacker och kärleksfull tid. Men den är också förenat med så mycket sorg.
God Jul till er alla! Jag hoppas att ni får en fin tid tillsammans med era nära och kära. Vart glad för det ni har och skänk en tanke åt dem som inte är lika lyckligt lottade.
???

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards