prinsessanella

Alla inlägg under december 2012

Av Annika - 28 december 2012 21:46

Det är aldrig att räkna med men julen blev faktiskt vit i Göteborg i år.
Vi har varit en vecka i staden som har en speciell plats i våra hjärtan och som vanligt så har Jim letat fram flera potentiella hus till försäljning.
Men nu går tåget hem till norr imorgon igen. Och jag, som hade absolut svårast att flytta härifrån och som alltid varit lite "förälskad" i Göteborg känner starkt att borta är bra men hemma är bäst.
Julen har varit fin! Vi har umgåtts med familjen och inte så mycket annat. Oturligt nog hade alla våra närmsta vänner valt att resa bort över julen så ingen av dem fick vi se. Hur i allsin dar tänkte ni Pernilla, Hanna och Linda med familjer?! ;-)
Vi som höll Ella hemma från dagis hela veckan innan jul pga. magsjuka på avdelningen körde på samma linje här. Lek & Buslandet, nej tack!
Men det hjälpte föga och på annandags kväll var magsjukan ett faktum. Jag hängde över toalettstolen i 12 h men peppar, peppar så har alla andra klarat sig. Än så länge i alla fall.
Vi håller nu tummarna för att det inte slår igen på vår 22-h tågresa.
Så nu beger vi oss hemåt imorgon igen. Ella längtar hem till mommo, Jim vill hem och skotta snö med traktorn och jag längtar hem till min säng.
Tack Göteborg för den här gången!

Av Annika - 19 december 2012 00:09

God Jul & Gott Nytt År till er alla!
Önskar; Ella med familj

Av Annika - 18 december 2012 20:39

Snart knackar julen på vår dörr. Ella har blivit galet mörkrädd och låser ytterdörren när hon ska gå på toaletten, öppnar sin diabetesgarderob i toaletten så att hon kan se att där inte gömmer sig några spöken, drar ner rullgardinen så fort det mörknar ute för att inte tomten ska kunna kika in.

Hon vägrar vara ensam i huset om jag så bara ska gå ut för att hämta posten. 

Jag antar att det till största delen har med tomten att göra. Vi försöker att inte göra nån big deal av det och hoppas att det ska ge med sig efter helgerna.

I november hade vi vår efterlängtade Thailandssemester. Den var precis så härlig som vi hade trott att den skulle bli och gick långt över förväntan när det gåller diabetesen.

Ella fick vara utan sin pump större delen av dagarna och trots det höll vi hennes blodsocker på en jämn och fin nivå. 

Ungen låg i poolen mest hela dagarna utan några större uppehåll och hon lärde sig simma, dyka och snorkla. Så pass att vi kunde ta med henne ut på snorkeltur till havs. Jättehäftigt att ligga brevid varandra ute på havet och snorkla efter alla vackra fiskar! Självklart hade vi flytvästar på oss!   

Jag var nervös inför resan och oroade mig för att glömma något viktigt hemma, att vi skulle få problem med alla nålar och diverse på någon av flygplatserna eller att något annat skulle hända under resan. Men allt gick hur bra som helst! Enda gången som vi stötte på problem var när vi gick igenom säkerhetskontrollen i Bangkok och det tjöt om Ella. Men jag visade bara pumpen och förklarade vad det var så var det lilla problemet löst.

Jag kommer inte att vara orolig inför kommande utlandsresor. Förutom när hon är gammal nog att resa själv. DET oroar jag mig för redan!   

Slutet på november och december månad har vi gått runt med förkylningsbacilusker. Jag och Ella har varit sjuka om vartannat och hennes blodsocker har varit högre än någonsin innan under de värsta feberdagarna. 

Nu går det magsjuka på hennes avdelning på förskolan så dit vågar vi oss inte. Ställer ju förstås till det en del men det hjälps inte. Vi kan absolut inte utsätta henne för magsjuka hur det än är!

Till helgen sätter vi oss på tåget mot västkusten och Göteborg. Det ska bli toppen att komma ner och fira jul med vänner och familj!   


                                 

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards