prinsessanella

Alla inlägg under augusti 2012

Av Annika - 23 augusti 2012 23:43

Grattis, det blir ännu en natt...
Hon verkar inte ha svarat alls på insulinet till kvällsfikat trots att vi medvetet gav snarare i överkant än underkant med tanke på vad som varit.
Nu har blodsockret skenat och jag har just gett en korrigering.
Om man ska se till tidigare nätter så har hon fått två, för henne ganska rejäla korrigeringar. Den första har inte gett något resultat alls medan den andra till en början sänkt henne i en bra takt för att sedan få blodsockret att rasa.
En av de första nätterna vaknade hon själv och jag antar att det berodde på den snabba sänkningen.
Igår väckte jag henne klockan 04:00 och gav henne druvsocker och lite vatten.
I natt... ja, det återstår att se. Ingen idé att somna än i alla fall.

Av Annika - 23 augusti 2012 13:23

Man måste säga att vi haft en relativt lugn sommar med diabetes. Den har skött sig till förmån för att både mamman och pappan i familjen har drabbats av sjukdom och otur istället.
Nu har vi däremot haft fyra knasiga och oförklarliga nätter. Runt midnatt har blodsockret plötsligt skenat iväg till synes utan anledning. Ena kvällen hade vi varit på Blingoparty där Ella hade fikat och igår hade hon blivit bjuden på våfflor till middag. Men båda gångerna med passande medicinering. Det enda vi tidigare har märkt av sån lång fördröjning på har varit lördagsgodis och pizza som kommit ungefär 6h senare.
Idag är det vanlig dagisdag med fasta matrutiner och inga tillägg så i natt får vi se vad som händer.
Jag tror i mitt stilla sinne att det kommer att bli en natt nr. 5 i alla fall.

Av Annika - 7 augusti 2012 22:12

Nu har jag äntligen fått till ett par nattlinnen med pumpficka. Att Ella helst vill ha dem som klänningar får jag väl se som ett godkännande från hennes sida.
Nu hoppas jag att sömnadsandan ska hålla i sig så att jag får producerat lite fler olika plagg.
Ett gammalt intresse och det är ju så roligt :-)

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards