prinsessanella

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Annika - 1 oktober 2011 17:00

Lördag...... solen skiner och det är en sån där härlig höstdag som vi längtat efter.

Gårdagkvällen/natten löste jag med bravur om jag får lov att säga det själv men nu är det dags för den stora återkommande prövningen - lördagsgodis!

Planerar in i minsta detalj.... blodsocker, insulin, frukost, blodsocker. Blodsocker, insulin, lunch, lördagsgodis, ut och cykla, blodsocker. Gasar upp Basalen med 10% fyra timmar efter lördagsgodis i hopp om att kunna häva den kraftiga stigning som brukar följa efter sex timmar och YEES!! Det funkade!!! Det är en sån självförtroendeboost när det blir så bra som man inte ens vågat hoppas på!

Pigan som haft sina kusiner på besök hela dagen fick den äldre av dem att stanna och sova över. Jag har bäddat åt dem i stora bäddsoffan i gästrummet för att de ska slippa trängas och sparka på varann i Ellas 120-säng. Där har de jättemysigt och Liam somnade strax efter att jag lagt ner sagoboken. Ella däremot hade svårare att somna och kom upp ett antal gånger.  Hon verkade lite orolig och sista gången sa hon att hon ville ta ett blodsocker. Hon var inte jättelåg men säkerligen såpass att hon kände av det och jag gav henne druvsocker. Sedan somnade hon direkt och jag hoppas att nästa blodsocker ska visa på att hon ligger bra och att hon sedan håller sig där hela natten.

Tack för en toppenlördag! :-)

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards