prinsessanella

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Annika - 18 oktober 2011 17:15

Morgonen började med att Ella ramlade ur sin säng och vaknade vid femsnåret. Hon kom och hämtade mig och jag kröp ner brevid henne för att somna om. Men icke.... hon vände och vred på sig och tillslut sa hon att hon behövde kolla blodsockret. 

Hon fick ett glas mjölk och sedan gjorde vi ett nytt försök till sömn men icke denna gången heller. Jag gjorde en macka och ännu lite mjölk som hon fick äta i sängen och det fick tänkt effekt men dessvärre hann hon också piggna till och var redo på att kliva upp.

Vid halv sju ville hon ha frukost igen och då gav jag helt upp tankarna på någon mer sömn utan kokade mitt morgonkaffe och fixade hennes riktiga frukost.

Summa sumaro kan man nog konstatera att det är viktigt att hon får i sig ordentligt kvällsfika innan hon lägger sig för natten och igår hade det kanske varit värt att väcka henne för att ge henne något att äta. Då hade hon förmodligen sovit mycket bättre och vaknat utvilad i en mer normal tid.


Dagen har varit väldigt bra och hon har varit själv på dagis större delen av dagen med ett litet avbrott då jag hämtade henne för ett läkarbesök. Fröknarna fixade så att hon fick äta lunch innan de andra för att hon skulle hinna få något i magen innan vi skulle iväg. Väldigt tacksamt då hon är väldigt beroende av regelbundna måltider och dessutom ätit frukost ovanligt tidigt. Väldigt, ovanligt tidigt.... :-)

Nu är det tjejmys med massor med tända ljus och eld i kaminen. Jim är på jobbet och jag tror det finns viss risk för att jag kanske kryper ner med Ella i sängen efter kvällsfikat :-)


                                                                                                                                                

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards