prinsessanella

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Lagen om all jävlighet har flyttat in.

Av Annika - 10 september 2012 21:46

Igår verkade vändningen ha kommit till vårt hus. Ella låg PERFEKT i blodsocker efter kvällsfikat och tanken om en hel natts oavbruten sömn kom smygande.

Med den senaste justeringen så har hon nu en högre Basal fram till 01:00 och går därefter ner på lägsta dosen för resten av natten.

Det har de senste veckorna känts meningslöst att gå och lägga sig innan 01:30 då vi tagit nattens avgörande stick och alltsom oftast har det då visat att det blir lååånga nätter. Men inte igår :-) Vi trodde knappt våra ögon när sticket visade 5,4.

Det tog bara ett par minuter efter det innan fröken kom upp och hade jätteont. Hon har sedan i torsdags

klagat på lite ont i ena örat och nu var öroninflammationen ett faktum.

Är det Murphys Lag som flyttat in i vårt hus eller vad är det frågan om?!

Det blev hur som helst ingen hackad sömn denna natten utan helt sömnlöst istället. Ella lyckades sova 30 minuter i stöten innan hon vaknade och grät, kastade sig runt och visste inte vad hon skulle göra av sig själv i smärtan :-( 

Det är inte roligt när ens barn gråter och ber "snälla mamma, du måste hjälpa mig" och man inte kan göra ett jäkla skit.

Det blev en natt sittandes i soffan och redan före fyra började hon fråga när doktorn skulle öppna så att vi kunde ringa dem och få medicin.

Nu har hon fått påbörja en penicillinkur och jag hoppas att den biter snabbt. Hon har haft jättejobbigt under hela dagen och det slutade med att jag skalade en vitlöksklyfta och satt i hennes öra. Sedan tog hon en varm dusch och efter en stund hör jag henne ropa att hon är frisk nu :-) Jag vet inte vad som hjälpte men nåt hände och resten av kvällen var hon pigg, glad och till synes smärtfri.

Hon är oroväckande svullen och retad i ögonen också. På morgonen trodde jag att det berodde på sömnbristen och alla tårar men det vette sjutton. Vi avvaktar och håller tummarna för att det inte blir tal om ögoninflammation.

När jag på morgonen tog min lilla lista med punkter för att ringa sjukvården så kändes det som att vi  är familjen hypokondriker. Vad hände med vår friska familj egentligen? :-S

1. Öroninflammation - Ella

2. Omläggning av Nefrostomi - Annika

3. Twinrixvaccin - hela familjen

4. Vaccin mot vattkoppor - Ella

5. Röntgen och borttagning av Nefrostomi - Annika

6. Extrabesök på Barnkliniken - Ella




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards