prinsessanella

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Annika - 8 oktober 2012 14:35

Hög på dagen, hög på natten och så en och annan känning däremellan.

Nu är vi mitt upp i en helt ny fas som vi aldrig upplevt innan. Det har varit lågt rakt igenom eller låga dagar och höga nätter men inte så här. 

Nu är hon mer eller mindre konstant hög och så helt plötsligt sjunker hon och får en känning.

Igår stack hon iväg men sin "extramommo" och kusin på en cykeltur. Hon låg på över 8 precis innan och jag tänkte att det skulle räcka till för att hålla henne med ork men icke. Ungefär i samma stund som jag tänkte; "undra hur det går med Ellas blodsocker" så ringde telefonen. Jag fick göra en bilutryckning med sticket, druvsocker och lite picknickfika. Hur klantigt var inte det att skicka iväg henne utan stick och drivsocker?! Rena turen att Biggan hade med sig telefonen så att de kunde ringa.

Ella var inte jättelåg som hon brukar vid en känning med med den fysiska aktiviteten och den snabba blodsockersänkningen så kände hon definitivt av det. Hon fick upp sitt socker men valde ändå att åka bil med mig. Vi packade in cykeln och hon frågade mig om hon fick sitta under filten och kolla på datorn när vi kom hem. Det märktes att hon inte alls var i fas.

Vi håller också koll på Ketoner. Det är något som vi hittills varit väldigt skonade från och något som jag därmed är ganska osäker på. Det klingar "farligt" i mitt huvud men måste på nåt sätt ändå alltid uppdatera mig själv om dessa ketoner. Då är Ragnas Hanås-bibeln toppen!

I och med höga sockervärden så får vi även räkna med en hel del socker som slår över i urinen och att det i sig kan medfölja en del bekymmer som Ella tidigare haft väldigt jobbigt med. Så även det är något att kolla koll på.

Nu väntar vi ut den fördömda förkylningen och hoppas att allt ska gå tillbaks till någon form av normalt igen :-)

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards