prinsessanella

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Summa sumaro

Av Annika - 11 februari 2012 11:00

Jag höll på med mina korrigeringar och blodsockerkontroller varje timme under natten.

Pumpen larmade på låg batterinivå. Fram med tjocka instruktionsboken!

Först hade Ella en Animas 2020 och på den hann vi aldrig byta batteri. Nu har hon haft sin Animas Vibe i en månad och då var det redan dags. 

Mitt bilbatteri klarade inte -40 grader så det kanske inte är så konstigt om pumpens lilla batteri inte heller får så lång hållbarhet i det här klimatet :-O

Hur som helst så var det inte så krångligt. Koppla lös infusionssetet från Ella, byta batteri och sedan göra en prime/rewind. Klart!

03:30 trodde jag att jag skulle ta det sista sticket för att sedan få somna men då hade sockret börjat stiga igen *gah* Bara att ställa larmet och det var en tung arm som fumlade efter blodsockermätaren en timme senare. Skyll dig själv mamma Annika! Om du serverar kladdkaka till fredagsmys så SKYLL DIG SJÄLV!! 

Idag blir det en sockerfri lördag och förhoppningsvis med så bra värden att hon kan sova hos mommo.

Emla sitter redan på rumpan och skall bytas innan lunch. Sedan ska vi ut på äventyr.

Idag är det ordning och reda på schemat! 

Temperaturen har gått från -40 till +2 grader på en vecka så det känns som att det är dags för lite härliga uteaktiviteter i helgen :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards