prinsessanella

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Annika - 12 februari 2012 15:06

Idag har vi haft en helt ljuvlig vårdag här uppe i norr. Ella sov hos mommo och det hade gått bra. 

Jag hade tänkt njuta av en ensam förmiddag men solen lyste så vackert där ute och dammet syntes så vackert här inne så det fick bli en utedag istället. Och vilken dag sen! :-)

Jag, Ella och mommo tog en prommis runt sjön för att sedan hamna i pulkabacken. Ellas kompis slöt upp och jag bestämde mig för att skynda hem och hämta ved, nåt att sitta på och picknicklunch. Varför skynda in för att äta lunch när man kan göra det ute?

Typiskt nog så glömde jag blodsockermätaren så jag fick gå på känn. Inte helt enkelt med mycket fysiskt aktivitet som sänker blodsockret och varm choklad som höjer det men jag tror att de kompleterade varandra för när vi sedan kom hem så visade mätaren på strax över 4.

Dessa dagar så önskar jag dock att vi hade haft en pump med fjärrkontroll och att Ella hade gått med på att ta sticken i fingrarna.

Vi välkomnar våren med öppna armar och blir så glada över solen som faktiskt börjar värma lite mot våra vinterbleka ansikten :-)



                                  


                                             



Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards