prinsessanella

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Omprövning av vårdbidrag

Av Annika - 7 februari 2012 00:12

Vi fick faktiskt iväg en överklagan på beslutet om vårdbidrag till Försäkringskassan och det känns riktigt bra! Vi har tagit hjälp av en advokat som för vår talan och vi hoppas att det ska ge oss större chanser. Sen har vi kanske inte något jättestort hopp om ett nytt beslut till vår fördel men det känns ändå så viktigt att kämpa för denna sak. För första gången känner jag ett starkt behov av att strida för en viktig fråga, för oss men också för alla andra familjer som kommer att gå i våra fotspår. Just nu känner jag att vi är redo att dra detta så långt det krävs men nu börjar vi med att avvakta den första omprövning. Nu håller vi alla tummar och tår!

 
 
Ingen bild

Veronica

9 februari 2012 11:45

Heja! Vad exakt strider ni för, har ni halvt bidrag nu?

Annika

9 februari 2012 18:33

Vi har blivit beviljad 1/2 bidrag fram till att Ella börjar skolan och sedan 1/4 bidrag till att hon är 11år. Därefter är det tänkt att hon ska klara sin diabetes helt själv men så ser inte riktigt verkligheten ut och det "strider" vi för.

 
Henrik

Henrik

22 februari 2012 19:35

Hej.

Ska med intresse följa hur det går för er med ert vårdbidrag. Min dotter debuterade för bara 3 veckor sedan och jag är precis på gång att skicka ansökan om vårdbidrag. Tycker det är så himla orättvist att man ska behöva strida individuellt för en sån sak. Diabetes kräver mycket av föräldrarna punkt slut. Hur kan dom dessutom fastslå att en elvaåring ska klara att sköta sin diabetes på egen hand. Man undrar vilka kunskaper dom som fattar dessa beslut sitter på. Kämpa på, jag hejjar på er! /Henrik

http://henrikalsin.wordpress.com

Annika

4 mars 2012 21:45

Hej Henrik!

Jag kan så väl tänka mig in i den sits ni sitter i just nu med en alldeles nydebuterad tös. Det viktigaste är att hålla huvudet ovan vattenytan och lära sig att acceptera sin nya och knappast särskilt välkomna situation. Det sista man vill är att fokusera på Försäkringskassa, försäkringsbolag och dyligt.
Nu väntar vi i alla fall med spänning på vad Försäkringskassan kan komma med för beslut på vår överklagan. Inte för att vi förväntar oss något positivt beslut men hoppet finns såklart ändå.
Jag lovar att hålla er underrättade! :-)
Kämpa på med ert! Man inser ganska snabbt att det faktiskt går att leva med diabetes också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards