prinsessanella

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Blogga från iPhone

Av Annika - 1 februari 2012 00:07

Nu har PrinsessanElla flyttat från dinstudio.se till denna blogg i hopp om att jag ska finna de funktioner som jag önskar i min blogg.

Största anledningen till att jag ville byta sida var att jag ville kunna blogga när andan faller på. Men för det så krävs att jag ska kunna blogga från mobilen och det kunde jag inte från dinstudio.se

Nu får vi se om jag får till denna blogg som jag vill och om det enkelt går att blogga från iPhone... då är jag nöjd och glad! :-)

 
 
Ingen bild

Moster

2 februari 2012 06:37

Hej! Den nya bloggen ser jättefin ut :-) Det är så skönt att läsa om allt som händer er och alla era tankar. Oavsett om det är roliga eller tråkiga saker så får det mig att känna mig närmare. Kommer du att kunna lägga ut en blänkare på fejjan varje gång du uppdaterar bloggen? Linnéa verkar längta efter Ella för hon "tjatar" om henne hela dagarna och vill åka till er :-)

Kram och ha det bra!

Annika

2 februari 2012 22:08

Vi blev så glada över ert samtal från Thailand idag! Hörde Linnéa tjata i bakgrunden "Får jag prata med Ella, får jag prata med Ella" :-)
Jag valde faktiskt att ta bort "blänkarinställningen" för att inte tjata hål i huvet på folk om bloggen.
Kramar till er alla!

 
Ingen bild

Agneta (Gunillas scrapkompis :)

2 februari 2012 10:47

Tack för att du delar med dig! det är nyttigt att få ta del av såna här saker även om man inte just nu har någon nära som drabbats...men som sagt, saker och ting kan ju ändras från en dag till en annan, det vet ju ni! Sen är det ju tur att utvecklingen gått framåt vad gäller diabetes och att det finns smidigare sätt att hålla koll idag än för bara några år sen...Kommer följa prinsessans liv ;o)...kram Agneta

Annika

2 februari 2012 22:02

Tack Agneta! Vi blir jätteglada när människor är intresserade av att lära sig om diabetes :-) Det är en sjukdom som idag är relativt vanlig och ju fler som är medvetna om vad sjukdomen innebär desto säkrare för en diabetiker att få hjälp vid behov.
Än så länge är vår dotter så pass ung att hon alltid finns under uppsyn men det kommer en tid då hon kommer att vilja ge sig iväg utan oss.
Ha det gott! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards