prinsessanella

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Ett nätverk fyllt av underbara människor.

Av Annika - 22 januari 2013 23:29

Idag hände det igen. Jag slogs återigen av känslan hur underbart vårt sociala nätverk är.
Idag ringde min kusin, en kille på +/- 25 och frågade om han fick ta med sig Ella till renskogen imorgon.
Min första tanke var "nej, det går ju inte". Han kan ju varken pumpen eller har varit ensam med Ella nån gång.
Men lika snabbt insåg jag att det visst går! Om han känner sig redo att testa och Ella vill följa med så är det ju självklart att de ska åka iväg!
Och vilken härlig känsla när jag väl insett att det är praktiskt genomförbart! Härligt för Ella som blev jätteglad! Härligt för Simon som får sällskap av en pratglad femåring. Och härligt för mig & Jim som får känna att vi faktiskt inte alltid måste vara med vår dotter för att ta hand om hennes diabetes.
Det funkar även över telefon :-)
Planeringen blev denna. Ella blir upplockad hemma istället för att åka till dagis. Med sig får hon en matsäck, dextrosol och sticket. Lagom till mellis tar de ett stick och ringer till mig eller Jim för ett beslut om insulin och en guidning i pumpen. Ella talar även om ifall hon skulle få en känning eller på annat sätt skulle må dåligt.
Lagom till lunch blir hon sedan lämnad på dagis igen.

Jag vill verkligen tala om vilken enorm tacksamhet jag känner. Till alla i vår närhet som alltid finns till hands. Som vill och vågar vara med vår dotter trots att det ställer helt andra krav än det någonsin gjort tidigare.
Ingen nämnd och ingen glömd <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards