prinsessanella

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Fullspäckad ledig dag och en ny pumptröja

Av Annika - 31 maj 2012 20:39

Idag hade jag förmånen att få följa med Ella och hennes dagiskompisar på teater.

Det var på håret att vi hann dit då vi lyckades försova oss men med mycket stress så hann vi i alla fall dit i tid.

Norbottensteatern hade satt upp "Pettson och Findus flyttar hemifrån" och den var otroligt välgjord och bra. Mysigt att få hänga med!

Morgonens stress gjorde dessvärre så att vi missade att få med oss en hel del grejer.

Varma kläder till eftermiddagens grillkväll på dagis och ampull till dagens infusionsbyte.

Det fick bli en sväng förbi Barnkliniken och förutom en ampull så fick Ella även med sig en jättefin t-shirt för pumpanvändare.


                           


Den har en ficka på ryggen med en öppning på insidan för att få slangen på insidan. Helt suveränt! Jag har bara väntat på att hon ska lyckas slita ut knappen när hon har pumpen i midjeväska med slangen som hänger och slänger runt midjan.

Att tröjan hade ett gulligt tryck på magen gjorde bara det hela än bättre förstås :-)

Nu ska hon få testa denna och om hon tycker om att ha pumpen på ryggen så blir det att investera i lite nya tröjor. Eller så får det bli lite sömnadsverkstad här hemma...

Tror att det skulle fungera bra att ha fickan på framsidan också.

 
 
Ingen bild

Mickan (Annies lil'sis)

5 juni 2012 13:03

Hej Annika! Igår hann jag inte säga att jag läser din blogg som är otroligt givande och berörande, tycker t.o.m jag, en som tidigare knappt visste vad varken barn eller diabetes var för något. It's Amazing! Ibland sitter jag med gåshud på hela kroppen när jag trycker upp alla "nålbilder", då jag har stark fobi för nålar och sprutor, men nästa gång jag måste lämna blodprov eller dylikt ska jag tänka på MegaModiga Ella, en liten krigarprinsessa! =)

Annika

10 juni 2012 20:46

Vad glad jag blir att höra Mikaela! :-)
Tanken med bloggen är att berätta om vårt liv med diabetes för dem som är intresserade. Att lära omvärlden mer om vad diabetes faktiskt är.
Jag hade inte heller någon aning om vad sjukdomen innebar och när vi fick Ellas diagnos så var min första tanke att det säkert är något som växer bort. Snabbt blev jag tagen ner på jorden och nu lär vi oss att leva med det. En liten bit i taget.
Visst är hon modig, det håller jag verkligen med om :-) Jag har själv testat att skjuta in nålen i min mage och jag fullkomligt darrar av rädsla. Något som min femåring gör var tredje dag...
Ha det bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 30 september 2015 23:13

Nu har hon äntligen fått sin nya slanglösa Omnipod och det känns som ett nytt kapitel i vår diabetesbok. Den skänker Ella så mkt mer frihet. Nu slipper hon "klumpen" runt midjan som studsat och varit i vägen vid lek och stoj. Och äntligen kan hon ha ...

Av Annika - 8 juni 2015 09:45

En vecka kvar till sommarlov! Ella är ivrig som alla andra barn. Jag minns själv hur förväntansfull man var inför sommarlovet :-) Denna sommar har vi inga planer på att kajka Sverige runt med husvagn utan tänker oss en lite mer stillsam semester. V...

Av Annika - 9 mars 2015 01:36

Ella har fått en alldeles egen CGM. Vårt försäkringsbolag bekostade sändare och mottagare medan sjukhuset står för förbrukningsmaterialet. Vilken känsla! Vilket framsteg! Och inte nog med det. Vi har även börjat använda oss av Nightscout och jag ska ...

Presentation


PrinsessanElla
har nu hunnit bli en sjuåring som debuterade i Diabetes Typ1 i augusti 2011. Den här bloggen handlar om vårt liv efter att det ställts på ända.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards